sobota, 11 lipca, 2020

W końcu ruszamy na szlak

Nasza pierwsza w tym sezonie wyprawa na szlak. Trasa łatwa, krótka – dla każdego. Idealna na rozruszanie się po długim zastoju, szczególnie jeśli chodzi o dzieci. Ja muszę przyznać miałam lekki niedosyt. Jednak jak na szlak wchodzi się dopiero o godzinie 14:00, to wysokich szczytów się nie zdobędzie.

Niebieski szlak pieszy w masywie Góry Parkowej

Góra Parkowa, to masyw w Górach Opawskich, w Sudetach Wschodnich, w rejonie Głuchołaz. Bardziej jest znana pod nazwą Góra Chrobrego.

Szlak zaczyna się i kończy w Głuchołazach, w tym samym miejscu na placu z Amorkiem.

My wyruszyliśmy odbijając lekko w prawo. Po drodze zahaczyliśmy o przepyszne lody włoskie, dwusmakowe truskawkowo-waniliowe. Najpyszniejsze lody włoskie jakie jadłam, truskawka to truskawka. Strzałką zaznaczyłam Wam tabliczki informacyjne. My zauważyliśmy je dopiero jak zeszliśmy ze szlaku, a ułatwiłoby nam to decyzję, którędy iść.

Oczywiście musieliśmy zaliczyć spacer po huśtanym mostku nad rzeką Białą Głuchołazką. Powstał on na przełomie XIX i XX wieku.

Drewnianą, przerzuconą nad rzeką kładkę o długości 25 m i szerokości od 1 do 1,3 m, podtrzymują cienkie żeliwne pręty, dzięki czemu przechodząc po niej kładka lekko sprężynuje i lekko podnosi się lub opada. Ta osobliwość mostku spowodowała, że popularnie nazywany jest „mostkiem huśtanym”.

Zdecydowaliśmy się na spacer szlakiem niebieskim. Długość trasy to około 4,3km. Przejście go zajmuje około 1,25 godz. Jest to szlak spacerowy. Nie ma na nim wielkich różnic wysokości.

Fragment trasy prowadzi wzdłuż zabytkowej drogi krzyżowej z kamiennymi kapliczkami, inna częśc szlaku to rezerwat przyrody “Lasy Bukowy”.

Na trasie znajdują się m.in. źródło Juvenii.

Tym razem również wszystko co niezbędne spakowaliśmy do plecaków od eplecaki.pl

Kilkadziesiąt metrów przed szczytem znajduje się neogotycka kaplica Św. Anny.

Przy kaplicy znajdują tak zwane się “Wiszące Skały”. Ten ostatni kawałek na szczyt pokonuje się już szlakiem żółtym.

Doszliśmy na Przednią Kopę 495m n.p.m.

Na górze znajduje się wieża widokowo i schronisko. Niestety od pożaru w 1996r. jeszcze nie zostało odbudowane. Nie wiem jak długo jest taki stan jak na zdjęciu, ale wygląda to już obiecująco. Może niedługo zacznie wszystko funkcjonować.

Z Przedniej Kopy widać w oddali wieżę na Kopie Biskupa.

Na górze zrobiliśmy sobie przerwę na zjedzenie pysznych kanapek. Byliśmy już głodni choć trasa krótka, ale my musieliśmy doliczyć do tego jeszcze czas spędzony w samochodzie.

Trasa na dół początkowo była stroma. Schodziliśmy najpierw kawałek żółtym szlakiem, a następnie niebieskim.

Jednak potem już przebiegała łagodnie.

To był udany dzień. Na pewno tam jeszcze wrócimy na inne szlaki.

omoJoanna Kołpak – Coolpak

Jeśli spodobał Ci się mój wpis udostępnij go proszę, klikając UDOSTĘPNIJ.

Polub moją stronę na Facebooku www.facebook.com/coolpaki

Zajrzyj na mój Instagram www.instagram.com/coolpaki.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Koniecznie przeczytaj

Legendia – Wesołe Miasteczko w Chorzowie

Park rozrywki Legendia pamiętam sprzed wielu, wielu lat, jeszcze z okresu własnego dzieciństwa. Wtedy znany był pod nazwą Śląskiego Wesołego Miasteczka i zdecydowanie różnił...

Proste pomysły na wakacyjną aktywność z dzieckiem

Lubię ruch. Poza tym wiem, że jest to też ważne dla dobrego samopoczucia i kondycji. Dzieciom od małego staram się wszczepić dobre nawyki. Chciałabym,...

Szkoła rodzenia na miarę naszych czasów

Deszczowe dni sprzyjają raczej siedzeniu w domu niż długim spacerom. W takie dni wychodzimy poskakać po kałużach, ale jednak więcej czasu poświęcamy na czytanie,...