wtorek, Czerwiec 18, 2019

Wyprawa na Malinowską Skałę

Jeśli szukacie propozycji na jednodniowy wyjazd w góry, to proponuję wam odwiedzić Szczyrk. Mówi się, że Szczyrk, to Zakopane Beskidów. Jest tu równie pięknie, ale nie tak tłoczno.

Do Szczyrku przyjechaliśmy w piątek wieczorem. Zaplanowaliśmy tam nocleg, aby w sobotę wyruszyć w pełni sił w trasę. Naszym celem była Malinowska Skała (1152 m n.p.m.) – szczyt w głównym grzbiecie pasma Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim.

Skrzyczne

Trasę postanowiliśmy dostosować do dzieci, więc najbardziej stromy odcinek na Skrzyczne pokonaliśmy kolejką górską.

Kolejką można wjechać tylko na Jaworzynę i na Skrzyczne ruszyć pieszo, albo przesiąść się w kolejną kolejkę i wjechać na samą górę.

My wybraliśmy tę drugą opcję.

Takie widoki można podziwiać z tarasu widokowego na Skrzycznem.

Przy schronisku jeszcze leżał śnieg. Mimo, że nie było go dużo i był brudny, to i tak była to dodatkowa atrakcja dla dzieci.

Trasa na Malinowską Skałę

W schronisku PTTK zrobiliśmy sobie przerwę na pyszne ciasto, pajdę ze smalcem i ogórkiem kiszonym oraz herbatę, i pełni energii ruszyliśmy w trasę zielonym szlakiem.

Trasa ze Skrzycznego do Malinowskiej Skały jest łatwa. W większości jest prosta, czasami lekko schodzi w dół.

Najbardziej strome podejście jest przed samą Malinowską Skałą.

Nie jest to jednak ciężki odcinek. Bez problemu go pokonaliśmy.

Trasa ze Skrzyczne przez Zbójnicką Kopę i Małe Skrzyczne do Malinowskiej Skały zajęła nam około 2, 5 godziny.

Na miejscu chwilkę odpoczęliśmy i ruszyliśmy w drogę. Przed nami było znów  2,5 godziny wędrówki. Wędrówki, w trakcie której podziwialiśmy piękne widoki.

Jak w tamtą stronę było więcej z górki, to teraz musiało być więcej pod górkę.

Dzieci pod koniec drogi były już trochę zmęczone i kawałek nieśliśmy je na plecach, dlatego przełożyłam plecak na przód.

Musieliśmy się spieszyć, ponieważ ostatnia kolejka zjeżdżała ze Skrzycznego o godzinie 17:00. Jakbyśmy nie zdarzyli musielibyśmy przez przeszło trzy godziny schodzić na dół. Dzieci mogłyby nie dać już rady, a schodzenie na dół z nimi na plecach byłoby dość trudne.

Na szczęście zdążyliśmy i zjechaliśmy kolejką na dół.

Bilety na kolejkę kupiliśmy tylko na wjazd. Nie byliśmy pewni czy będziemy zjeżdżać czy schodzić w drugą stronę na Biały Krzyż. Dopiero na Malinowskiej Skale stwierdziliśmy, że pewniej będzie wrócić i zjechać kolejką na dół, gdzie mamy zostawiony samochód. Trasa ta była krótsza. Baliśmy się, że dzieci nie dadzą rady przejść dłuższej trasy.

Wycieczka była udana, dzieci zadowolone i my także.

Kolejka górska Skrzyczne

WWW: skrzyczne.cos.pl
Email: kolej.skrzyczne@cos.pl
Telefon: 33 4444 69 70, 33 817 86 20
Miejscowość: Skrzyczne
Adres: ul. Plażowa 8
Koszt: płatne

Joanna Kołpak – Coolpak

Jeśli spodobał Ci się mój wpis udostępnij go proszę, klikając UDOSTĘPNIJ.

Polub moją stronę na Facebooku www.facebook.com/coolpaki